Khamis, 20 Mei 2010

perot gemok kali ke2

aku dikehamilan kedua.
harini ialah week 20 iaitu 5months
cepat ek?
perot aku kejap gemok banyak,kejap mcm gemok sket jek.
btw aku sudah mula tak muat segala jenis jeans & suar lain.dah boh dlm kotak balik.
semua suar maternity dah penuh kat rak baju.
cepat betui tak muat kali ni.hahahahahha
ok fine,aku yang gemok!kesah?

baby sangat sehat didalam perot gemok aku.
bile pergi scan jek,position kaki masih takleh nampak gender.
hahah..aku dah syiok nak p shoping baju.
masa Adam aku sangat sabar tunggu bulan ke 8 untuk bershoping.
kali ni tak sabar.orang dok ckp masa 2nd pregnancy lagi wat tatau.
itu sangat SALAH.aku sangat amek tau :P
cuma beberapa perkara je aku tak sempat nak buat.

aku tak sempat nak muntah bagai.
aku dapat pening 5kali je.
aku loya kejap sangat.
semua tu milik suami aku :D
sengeh je aku bile wawi dok melepek mcm lepat sambil kate die pening,loya2 kat opis.
haaa tuhan makbulkan doa aku rupanye.
gitu la alahan pregnent wawi.nasib aku tak doa tuhan bg die rasa sakit beranak.mau patah pinggang laki aku tahan sakit contraction tahap 10cm tu.hahahhah.
tak baik mcmtu.tu doa masa dok pregnent Adam.skali cepat lak lekat.tuhan teros bg pakej kat wawi.

masa pregnent Adam aku setat main SUDOKU pada bulan ke 4.abes 4buku smpai deliver.
kali ni jangan harap la..
senampak je aku pegang buku,jadi rebutan la kami 2 beranak.
Adam nak buku nombor jugak,aku bg buku die..
die tengok kejap jek..apesal buku die ade gamba,buku aku semua nombor??
mama ade pensil & pemadam lak.
rebut lagi.patut2 buleh buat 3-4minit jadik 2hari tak siap2 pon sudoku aku.
gile lame.kekadang aku p smbung kat klinik masa check up.
buku lunyai terok lagi dr dictionary sekolah dulu.
adam koyak sana sini..hmmm
yang di tak kacau kalau bace quran.
haaa,taknak Adam kacau - p bace quran.
die diam jek dok sebelah or dok atas riba.
semoga baby ini ustazah macam mama :p

eleh macam tau je dapat baby girl?
haa,ibu mengandung akan ada perasaan begini.
tapi dalam hati ade ragu2 kan.
tunggu jugak buat scan 4D.ok.aku memang sabar.
walaupun tahap p belek nak shoping aku meningkat 80%
ape2 yang akan dibuat sendiri mcm bantal,sarung bantal & barut baby - aku dah beli.
belom stat jahit jek.hihi..aku gigih kan kali ni.
masa Adam smua p beli je.

tetiba aku jalan belek stroler lagi
wawi cakap nak beli van ke mpv tu
nak angkut 2-3 stroler :d
aku tengok yang latest jek bukan nak soh beli pon.ahahhahahha
nak gak jawab ek?
Adam pon syiok gak,asik jalan2 masok kedai barangan die walaupun aku tak beli
rasanye sales promoter kat mothercare tu dah kenal muke aku.
asik la minah ni datang tak beli.dok servey ape tah lagi.:d
aku suke.servey takyah bayar.

ini baby ustazah nanti.


since tiada ape2 alahan,aku jd malas makan ubat.
tp skrang aku dok sibuk nak p beli kalsium (sbb aku xleh telan susu)
kaki aku mula kebas sebab telah dikongsi dgn baby.

Adam yang masih nyusu pon dah tak panjat atas perot.
die pegang perot je,sambil aku bgtau die - die sedang kongsi makanan & khasiat mama dgn adik die.
pas nyusu kalau tak tido,die kiss perot aku.aku gelak.Adam suke letak muka die atas perot gitu.
aku tak sure apekah medium komunikasik diorang.tp masa tu baby pon diam & baik.
die aktif gerak masa aku mandi or nak tido.gud girl anak mama.erkk.

semoga aku sehat tunggu lagi 4month.
itu sangat sekejap kan nanti :D

Tiada ulasan: