Khamis, 3 Jun 2010

pemakanan

ibu mengandung perlukan makanan untuk
1. tumbesaran anak dalam kandungan
2. membina zat pada baby
3. memberi tenaga pada ibu.

ibu mengandung akan dinasihati supaya makan mengikut waktu.perlu paksa makan jugak.wahh,masa peknen Adam mmg aku kurang amek kisah pasal makan.tapi kali ni aku sangat concern pasal makan.so menimbulkan unsur marah kalau orang yang bertanggungjawab abaikan makan aku.lapa laa wei.
kalau banyak keje or ade hal, please do inform supaya aku buleh gagah p carik makanan sendiri.bukan korang dah kenyang dan pulang tanye eh nak makan ape??tengok jam ditangan masa korang bertanya macam tu.aku tak cukup kebal hanya bedal makan roti sehari suntuk.

ibu menyusu perlu lebih makanan

jangan risau akan gemok.itu mustahil.ibu menyusu tak gemok sebab pemakanan yang disalurkan menjadi makanan iaitu susu pada anak kandung die.makan byk2 tp slim.dont worry.
tapi untuk orang bertanggungjawab sila paham yang ibu menyusu tak buleh penat atau letih sebab akan mengurangkan susu yang dihasilkan.juga dari segi pemakanan tak buleh kurang atau lewat tempoh makan.itu semua memberi efek.so kalau ade wife sedang menyusu anak,cukup time kasik makan laa bai.ko dok tunggu sampai die bg anak tido smua mmg lembik longlai la bini ko.INGAT tu BRO??

kalau bini ko mengandung & menyusu??hahhaha itu kene lagi kerap makan.ye aku nak bgtau aku penat laa tunggu time makan dgn laki aku.die tak makan ikot time macam aku.maka lama jugak aku lapar.kalau ari tak larat masak mmg melopong laa tunggu die ajak makan.kekadang kuar busuk perangai,balik keje die dah blasah makan roti canai.aku lapa lama la jadinya.
so abaikan suami kah??

Tiada ulasan: