Khamis, 1 Julai 2010

Bijak Mengira??

Owh,aku adalah pengguna MAXIS.
aku kesah gak tetiba phone ke bar pastu aku tekedek p bayar bil kat MAXIS tu.
selalu pegi kat Maju Junction tp berikutan ade keje kat KLCC, aku heret album jalan p MAXIS kat KLCC.

sampai sane,pintu sebelah Isetan xleh gune.ade construction ape tah..time gitu laa nak repair bagai.aku pusing laa pegi pintu jaoh dengan heret album.line panjang -ade la dlm 12 org customer sedang Q.
aku mcm penat gak la dok berdiri kat situ.bile smpai turn aku,

aku: hai,nak byr bil.012-XXX XXXX
maxis: RM 250.90
aku: bape ek mininum payment ek?
maxis: RM 200.70
aku: eh bukan mininum payment must be 70% frm total bil ke?
maxis: ntah RM 200.70
aku: bil saye terima xpenah smpai RM2XX ++ pon.boleh dpt itemise bil tak?
maixs: p mintak kat kaunter reception
aku: Owhh,tq..arini service korang mcm slow,mesti lambat (sambil aku kuarkan duit RM 210)
pastu aku tengok minah tu amek balance duit syiling,
aku: eh yang, saye nak byr RM210..
maxis: apesal tak cakap ape2..
aku: errrkkk,bukan u sepatutnye tanye ke bape nak byr?
maxis: kalau u p kedai makan,diorg tanye ke ape u makan semalam.
aku mintak balik RM10 & korek syiling rm0.70 & angkat beg album aku.
aku: btw skrang i bukan kat kedai makan,saye die MAXIS KLCC.u blaja how to communicate dgn customer kan??tak salah pon kalau u tanye!!

terus aku p carik complaint form tp takde.boleh gitu??pastu Q panjang di reception caunter.
client aku call,sebenarnye aku dah nak p tutup line maxis dgn reason staff die takde PR.

kesah??

Tiada ulasan: