Khamis, 12 Jun 2014

School Holiday


7 June 2014 

Kami ke reunion Sekolah Wawi. Gerak dari KL pepagi sabtu dengan jem teruk nak masuk Melaka. 
Sampai di MOZAC dah hampir pkul 1pm.

Anak2 dok layan candy bar je. Abah depa menebeng sembang dgn kawan2. Siap isap rokok dulu kat port lama. Tempat suci diorg. Jumpa kawan2 20thn tak jumpa mmg meletop la sembang. Sudahnye Adli ngantok, aku lepak dalam kete. Dan diikuti oleh anak yang lain. Wawi pon sambung sembang yang tak sudah2 tu.

 Adam memang takde la kat Candy Bar, Die pusing kat Badmintaon court semua, segala kantin mak nenek. Mustahil Adam dok bebaik dalam dewan & lepak candy bar kan.Adik beradik yang lain ngikut je Abang die.




Belakang tu building Hostel.. Siap tunjuk jalan shortcut larikan diri.
Kalau pasal pegi sekolah ni, smua anak2 suka. Adra soh Abah nyanyi lagu school Abah. Terus dengan bangga nyanyi lagu tadika dia.

Pas reunion, lepak tukar pampers & bagi makan - kiteorg sambung pegi Alor Gajah. Wawi ade game bola lawan senior diorg. Part of alumni nye activiti gak kot.

Masalahnya aku dok jaga Adli & Alya. Adam dah ketengah padang. Dia nak main ball dengan Abah. Padahal ade budak lain bawak bola jugak. Adam nak main kat Padang sana. Gasak anak ko Wawi.

 Ada yang mengigih nak tolak Adli dalam stroller. Bila Adli tido kat mama, diorg lak dok main adik beradi tolak stroller tu.
 Adam kene halau dgn linesman. Dia selambe lari tengah padang weh. Geram betui. Aku buat muka tak kenal Adam. Mak mak lain dok tengok aku. HAHAHHA

 yeayy, itu dia perintis mendaki aku. Kawan, kite dah buleh heret Adam ikut naik bukit. Dia konsisten bile memanjat dan turun. Tak melompat takde pasal mcm di tengah padang. Aku terus gembira.

 Kalau pasan gamba ni, Wawi (keeper) tengah nego dengan Adam. Teruk gak la tahap cheerleader Adam weh, Sampai ke tengah padang bersorak Abah die.

" Adam, nak main ball dengan Abah. Taknak main kat tepi" - Ape ko leh jawab?



Dan sekarang almost every week, Wawi p main bola. Agak terbayang padang jugak la. Kalau tak dok sibuk belek kasut bola. Aku takrasa sebab World Cup.



Tiada ulasan: