Jumaat, 25 April 2014

And now is no 4

April, 25th 2014

Rupanye dah hampir 3bulan,selamat lahirkan Adli.
(ayat "rupenye" tu memang mengundang PEKIK dari si Kecik) 

Here we go

8 Feb 2014
8 RabiulAkhir 1435

aku selamat lahirkan seorang baby boy - Muhammad Adli b Mohd Zawawi
terms 40 weeks 1 day (nak jugak overdue kan)



Lahir pukul 5.15am di Hospital Ampang secara normal. Rasanya paling smooth delivery kot kat aku. EH tak gak, Adra lagi smooth. Cuma bile cecah week 40, aku dok ngadap youtube "natural birth" so aku lebih rilek kali ni.

Sakit pon stat pkul 230am - sempat basuh2 baju & mandi while wawi angkut anak masuk kete. Hantar anak pegi rumah Mak, kami sampai spital pkul 4am.

Proses biasa kat spital, pkul 4.50am baru diorg tolak ke Labour Room & bukaan 7-8cm.
Pukul 5.05am Doctor pecahkan waterbag, pastu Sila meneran, Aini.
dan 5.15am dah selamat nampak satu badan baby.

* Ini rezeki & bahagian Tuhan bagi (mungkin dah termasuk dalam takdir & jodoh gak) Lain orang, lain bahagian mudah semasa bersalin & berpantang. Doa bebanyak, Jangan marah kawan- EH apesal ko kejap sgt kat labour room. Tak semua bersalin INDAH.

Sebab, kiteorg tak sempat scan 4D pon masa Adli. Sorry ye anak. busy + doctor takde last2 dah terlebih time.Tapi instinct aku dan wawi betul - BOY.

berat : 3.68kg
panjang: 42cm
ukur lilit kepala: 34cm

Paling besar yang aku lahirkan dan rambut lebat mcm Adam. Tali pusat gugur day 7. Sangat cepat la dari Adam. Day 14, kami cukur rambur. Wawi yang cukur, aku soh die doa bebanyak supaya rambut Adli tak kenteng mcm kekakak die :D




dan paling tak expect kene warded 1malam. aku tak prepared pon. a week before, kami dok practise Alya sleep dengan Wawi. So alhamdullilah, urusan kat rumah pon mudah.

Diorang pon excited dapat baby. Paling gembira ialah Adam. Itu kawan masjid Adam. Die request nama adik die - Adam Adli. Wahh ko, perlu ke byk2 Adam ni.

aku cakap kawan masjid bukan kawan Ipad. Nak gak nyanyi lagu kat Adli tu?


Dua tiga kali gak ditinggalkan abah yang sibuk outstation. Layankan je melepak merata. lagipon nak test guna botol. So far paling terbaik.
Hari ke 46- dah jenjalan pegi Kuantan. Join abah outstation.

 
Baru perasan Alya & Adli ni lebih kurang je besar. Alya skrang 10kg 2thn & Adli 6kg 2months. Dah orang pandang mcm aku beranak setahun sorang or dua orang setahun. HAHHAHA.
SO, ini la cite dapat baby baru. 
menambah anak yang ke 4.


Sorry ye kat kengkawan yang tetiba terkejut aku bersalin. Aku tak sempat nak cite time pregnant. Takreti buat ayat kekdahnye. Harap maaf zahir dan batin - dah macam raya lak.

XOXO
Aini

Publish

1 ulasan:

JayFarhana berkata...

menyampah aku ayat last ko tu. Takreti buat ayat kekdahnye. HAHAHAHAA dushhhhhhhhhhh!

Aku suke gamba yg tige2 org anak ko menolak adli kat babycrib tu hehehe comeyyy...Adli same berat dgn Fahim. Fahim geng Alya. geng slim mcm aku HAHAHAHA....ko dah gemok kan. HAHAHa... :P :P :P