Isnin, 5 Mei 2014

She talk :)

Senyum
Finally Alya bercakap - lama gak menunggu

Dia paham tapi dia taknak sebut. Ajar suku kate pon taknak ikut
Aku risau tapi aku tunggu lagi.
Masa 1y 8m, buat M-chart - dia takde menunjukkan sebarang tanda AUTISME
kiteorg baca dari Alya 1y lagi untuk monitor.
Alya mungkin LATE SPEECH.
late speech ni kekadang sampai 4-5y jugak.

May 31st - Alya genap 2tahun
Dia mula potpet non stop sejak end march.
Mula panggil - kakak, Adam, Adli, nenek (BS)

MAMA & ABAH - mmg dah sebut sejak kekecik lagi.

sekarang dah buat ayat - milk botol nak, mama. walaupun susunan ayat lintang pukang.
memula dulu, nak milk botol - dia cakap HO
milk - maksudnye susu mama. COMEL
skrg ayat die - Adli milk mama.

Banyak usaha yg kiteorg buat - paling mujarab
bagi anak yg tidak bercakap tu meniup. aku soh buat buble masa minum air. tiup belon, tiup lilin.
senaman mulut kekdahnye.
aku belek semua page Autisme - nak pastikan kot aku terlepas pandang sintom tu.

Bile dah cakap banyak- makin bising kan.
Suara die paling kuat.
Selamat membebel - Madihah Alya


gamba: Taknak jalan dengan mama. HUIHHH

Tiada ulasan: